måndag 15 augusti 2011

Lite roligare spjälskydd


Det gamla trista vita spjälskyddet är ett minne blott, nu finns istället detta färgglada som jag sydde av gamla resttyger. Kan tänka mig att Vidar gillar att titta på alla färger och mönster. Särskilt då vi inte har någon mobil till sängen (ännu...blev lite inspirerad att göra en mobil. Har redan en idé till hur den ska se ut. Återkommer senare med den). Det var ganska enkelt att sy spjälskyddet, jag klippte till ett antal remsor (tillräckligt långa för att räcka runt det gamla spjälskyddet..bredden varierade jag efter tycke, smak och tillgång på tyg), sedan sydde jag ihop det till en lång tub och stoppade i spjälskyddet i den. Det jag har kvar att göra är att sy fast band så att man kan knyta fast det i sängen.

1 kommentar:

  1. Vilka jätte fina grejor du gjort Malin,du är ju jätte duktig!Jag undrar lite var det vita spjälskyddet du trätt in i det nya tyget kommer från?,det ser så stort/brett ut.Ha inte sett så brett tidigare.

    SvaraRadera