lördag 10 september 2011

Potatistryck

Gårdagens pyssel blev potatistryck med Tyra. Extremt skoj var det att hitta på vilka figurer vi skulle skära ut och väldigt fint blev det! Från och med nu kommer jag också att försöka skriva en beskrivning av det jag gör så att de engelskspråkiga följarna kan förstå också. Får se om skolboks engelskan fortfarande sitter i.

From now on, I'll try to write in English as well to widen the range of possible readers. We´ll see if my school book English is sufficient..well as long as it´s understandable you´ll have to put up with some misspelling and grammatic errors..it´s just cute, right?! Potatoe prints with Tyra were yesterday's project. It was extremely fun to carv different symbols and really satisfying to see the neat resault!


Mitt och Tyras tryck. Jag finner pyssel gjorda av barn extremt charmiga och med en äkthet vuxna har svårt att uppnå.

My and Tyras print. I find crafts made ​​by children extremely charming, with an authenticity adults struggle to achieve.



Gjorde även lite tryck på tyg som jag blev riktigt nöjd med, till den grad att jag faktiskt funderar på att börjar trycka och sälja. Skulle verkligen behöva dryga ut min futtiga föräldrapenning.

I also made some prints on fabric that I was really pleased with. I´m thinking about starting to make and sell.

Jag experimenterade även med lite färgning av papper. Tog röd och gul lök, kokade och lade sedan i papper som fick dra i ett par minuter och vips hade pappret antagit en gul/grön färg.

I
also experimented with some staining of paper. I took red and yellow onions, boiled and then put the paper in to soak for a few minutes and then it became yellow/green.

1 kommentar:

  1. herregud va du är påhittig och kreativ Hela tiden.. det slutar som aldrig :)

    SvaraRadera